למה עצי החיים של ספר התורה כבדים?

ספר תורה שוקל משקל משמעותי. הגודל שלו וגווילי הקלף בהחלט מתבטאים בכובדו של הספר. ואם צריך להרים את הספר באמצעות עצי החיים, הם צריכים להיות מסיביים, חזקים ועמידים מספיק. אכן, מייצרים את עצי החיים מעץ יציב וחזק, כזה שיוכל להחזיק מעמד זמן רב ולשאת את הספר תורה על כובד משלו לאורך זמן. מלבד לעצי החיים עצמם מתקינים ידיות שלרוב עשויות מחומרים אחרים, כמובן שגם הם תורמים את חלקם למשקל הכולל של עצי החיים.

התפקיד של עצי החיים

לעצי החיים תפקיד רב משמעות, בעת קריאת התורה גוללים את ספר התורה לפרשיה אותה עומדים לקרוא השבוע. את פעולת הגלילה מבצעים באמצעות עצי החיים, זאת מכיוון שגזרו חכמים שלא גוללים את ספר התורה ידיים, כפי שגוללים מגילות וספרים אחרים. כדי שעצי החיים ימלאו את המשימה בהצלחה הם צריכים להתאים בחוזקם למשקל הקלף של ספר התורה. אמנם עצי חיים מיוצרים מעץ וחלק מפעולות הייצור מזכירות עבודות נגרות בתחומים אחרים, אך לא כל נגר או מפעל יכולים לייצר אותם. מדובר במוצר שמייצרים אותו על פי מסורת שעוברת מדור לדור. מחזקים אותם ומחברים היטב את החלקים כדי להבטיח כי עצי החיים יהיו מחוזקים כראוי.

חידוש של עצי החיים במהלך השנים

כמו כל פריט, גם עצי חיים נשחקים במהלך השנים. גם אם עצי החיים היו איכותיים וחזקים הם צוברים נזקים עם השנים. ככל שגוללים יותר, מגביהים את ספר התורה, מכניסים לארון הקודש ומוציאים, כך עצי החיים צוברים נזקים ונשחקים. הם עלולים גם לאבד מיציבותם ולהתרופף. היות והם חייבים להיות במיטבם כאשר מגביהים או גוללים את הספר, למען יוכלו לשאת כראוי את הספר, יש לבצע חיזוק מקצועי. במקרה כזה פונים אל מפעל מקצועי שמבצע חידוש עצי חיים ומתמחה בייצור ובחידוש עצי חיים. בפעולת החידוש של עצי חיים בודקים את יציבות העץ ומחזקים אותו במידת הצורך. כמו כן מבצעים חיזוק של החלקים הרופפים במטרה להבטיח כי עצי חיים של ספר התורה יציבים, איכותיים ומסוגלים למלא את התפקיד שלהם בהצלחה.

פאר והדר לתשמישי קדושה

היות וספר התורה הוא תשמיש קדושה, וכידוע, אנו מכבדים את תשמישי הקדושה ומפארים אותם, מפארים את ספר התורה. מקפידים על כשרות ועל הידור, וגם מבחינה חיצונית משלבים חומרים יקרי ערך ומעצבים אותם בידי אמן. חידוש עצי חיים כולל במקרים רבים שילוב של מתכות יקרות כמו כסף, כדי לייקר את ספר התורה. שני הקצוות של הקלף מחוברים אל עצי החיים ואילו אל עצי החיים מחוברים היטב ידיות מעוטרות ומפוארות שעשויות לעיתים מכסף ולעיתים עבודת עץ מעוטרת. יש להשיג מבחר דוגמאות של עצי חיים וכן שילובים של חומרים שונים בעיצוב שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Shopping Cart
כלי נגישות

Powered by - Wemake

התייעצו איתנו